Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A vyhráváte hlavní cenu. Pojedete do Prčic!

Je to záhada. Všude kolem mě ve všech možných časopisech, rozhlasových i televizních vysíláních, ale i v supermarketech při nákupu čehokoli, jsou báječné šance něco vyhrát. Když píšu něco - nemyslím tím jen nějaký hrnek nebo magnetku...Hraje se o zájezdy za mnoho desítek tisíc korun, auta i jiné výhry, na které se z běžného platu většinou jen tak nedosáhne. Jenže nejsou jen chimérou? Dostává je vůbec někdo?

Když byly mé děti malé, hodně jsme soutěžily - s různými obaly od čokolád, žvýkaček i sáčků od bonbonů. Nikdy nic...Výhry nás míjely velikým obloukem a štěstěna se za rohem pochechtávala, že ani s tou láskou (alespoň v mém případě) to nebude nijak slavné. Přesto, že nám lidové moudro o štěstí v lásce a smůle ve hře, tvrdí něco jiného... Nu což, výhry se nekonaly, ale život šel dál. Jednou to ale začalo vypadat, že přišel ten pravý zlom. Ve schránce ležela obálka. Když jsem ji roztrhla, vypadl z ní klíček od auta! Dívala jsem se na to dost udiveně, ale přesto jsem se do dopisu, který byl v obálce také vložený, začetla. Stálo v něm: "Vyhrála jste auto. Můžete si vybrat, jestli chcete modré, červené nebo bílé. Barvu nám, prosím, neprodleně sdělte." Děti jásaly, poněvadž naše auto zvané beruška, mělo k reprezentativnímu vozu jiných rodičů velmi, ale velmi daleko. Já zase marně přemítala, jak je možné, že na mě dotyčná společnost získala adresu, a čím jsem si vlastně to auto zasloužila. Když jsem zahnala euforii, vzala jsem rozum do hrsti a pečlivě četla znovu onen dopis. Pochopila jsem, že jde o jistý - z mého pohledu velmi netaktní - marketingový tah. Abych ono auto dostala, musela bych si objednat zboží, které jsem ani trochu nepotřebovala, a které rozhodně nepatřilo ani k nejlevnějším. A pak teprve svítala naděje na to, že bych třeba ono auto, od kterého jsem měla už klíček v ruce, skutečně dostala. Což o to, já jak se věci mají, pochopila. Ale vysvětlujte už natěšené dětské dušičce, že sen o tom, že si to brzy přifrčí do školky a do družiny parádním fárem, zůstane i nadále prostě jen snem...Děti to tenkrát obrečely a já málem taky. Ovšem nikoli lítostí, ale vzteky. Od té doby podobné pokusy ze schránek vyhazuju rovnou do koše. Ale ty výhry mně pořád nedávají spát, i když mě aktivity tohoto druhu tím, jak děti rostly, opustily. Neznám úplně málo lidí, s hodně lidmi přijdu a přišla jsme v průběhu života do styku, třeba jen krátkodobého. Ale NIKDO se mně nikdy nesvěřil s tím, že by něco z oněch drahých výher vyhrál, ač na danou věc přišla řeč a mnozí dokonce přiznali, že se různých soutěží zúčasňují. V hlavě mně to tak vrtá stále víc. Schválně, zkuste po návratu z nákupů ze supermarketu prohlédnout krabičky a obaly zboří, co domů donesete. Na mnoha z nich jsou báječné výzvy - když pošlete tolik a tolik obalů, pojedete na Bahamy, do Karibiku, Řecka. O Prčicích jsem nikde žádnou zmínku nenašla... Tak nevím, nevím... Chápu, že lidé, co vyhrajou ve Sportce několik milionů, s tím na veřejnost nejdou. Je to přirozené - chrání tak sami sebe a své nejbližší. Ovšem i tady jsem si říkala hlavně v posledních týdnech, jak to s těmi výhrami vzhledem k insolvenci Sazky vůbec je a bude. Já vím, oficiální vyjádření je, že výplaty výher ohroženy nejsou a že od začátku tohoto roku už byly vyplaceny čtyři více než milionové sumy. No budiž. Je to oficiální vyjádření, tak si za tím společnost určitě stojí. A orgány, které to mají kontrolovat, svoji práci nešidí. Ten, kdo pravidelně sází anebo sází, protože v tom hledá poslední naději na změnu svéhživotního standardu, tak snad šanci má. V případě výher jiných, už to tak jednoznačné není. Schválně, kolik lidí znáte ze svého okolí vy, kteří při nějaké soutěži vyhráli skutečně auto či exotický zájezd? Nejde jen o marketingové tahy firem, aby zvýšily prodej svých výrobků?

Autor: Alena Hechtová | pátek 28.1.2011 0:01 | karma článku: 15,06 | přečteno: 1436x
  • Další články autora

Alena Hechtová

Stávkovat či nestávkovat? To je oč běží...

Právo na stávku umožňuje demokracie. Až donedávna jsem si myslela, že jsem v tomto směru velmi benevolentní, a to i přesto, že mi to mnozí moji známí vyčítali. Po zkušenostech uplynulých dnů se mé mínění poněkud posunulo. Ona totiž není stávka jako stávka. Alespoň ne například česká a belgická.

20.5.2013 v 15:35 | Karma: 10,91 | Přečteno: 701x | Diskuse| Společnost

Alena Hechtová

Chudáci poslanci, mnozí si musí půjčovat peníze...

Kauza Věcí veřejných, která během několika dnů nabrala naprosto obludných rozměrů, mě pracovně zaměstnávala po celý týden natolik, že by mně ani nenapadlo, že bych mohla mít ještě nějakou potřebu se k ní vracet ještě na svém blogu. Nakonec mně to ale nedalo...

10.4.2011 v 10:22 | Karma: 19,75 | Přečteno: 1023x | Diskuse| Politika

Alena Hechtová

Češi nejsou rasisté, jen zoufale volají po spravedlnosti

Když jsem si přečetla předevčírem informaci o snížení trestu pro pachatele, který zlynčoval a doslova skoro k smrti ubil a jinak ztrápil malého Patrika z Krupky na severu Čech, říkala jsem si, že je třeba o tom napsat. Během včerejšího dne jsem zjistila, že stejnou myšlenku měla i řada jiných blogerů a narozdíl ode mně, se k realizaci myšlenky dostali už včera. Připadalo mně proto zbytečné o tom psát, zvlášť, když jsem zjistila, že skoro všichni mají na věc stejný názor, jak já. Přesto se nakonec, byť se zpožděním, do řady připojuji.

19.3.2011 v 16:19 | Karma: 43,34 | Přečteno: 3250x | Diskuse| Ostatní

Alena Hechtová

Adoptuj si svého bezdomovce

Adoptovat se dá v dnešní době leccos - dítě, dítě na fotografii někde v rozvojové zemi, zvířátko i jakýkoli živočich, kterého může virtuální svět (i virtuální adopce) nabídnout. Novela občanského zákoníku nám navíc dopřeje brzy také to, abychom mohli adoptovat už dospělého člověka - což bylo zatím nemožné...A právě to mně připomnělo už poměrně dávnou debatu s jednou svojí kolegyní.

11.3.2011 v 11:00 | Karma: 36,93 | Přečteno: 7754x | Diskuse| Ostatní

Alena Hechtová

Povídání o "holubí letce"

Holub může v českém jazyce představovat celou řadu výrazů - někdy i hanlivých. Spojíme-li holuba ještě s dalším slovem, může nám z toho vzniknout holubičí povaha nebo holubí letka. To první asi tušíme, co může znamenat, u toho druhého možná někdo váhá. Nevíte, co "holubí letka" je? Nepatříte-li k novinářům, PR agenturám či zaměstnancům cateringových služeb, je neznalost zcela na místě. V každém případě jde o velmi zajímavý fenomén, který by si snad už zasloužil i nějakou sociologickou studii. Holubí letka se totiž stále rozšiřuje a roste...

6.3.2011 v 9:02 | Karma: 16,96 | Přečteno: 2497x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4157x
Jsem pedagog a publicistka - ale také matka a hlavně žena. Hodně věcí mě štve, vadí mně nespravedlnost, ale přesto si myslím, že nesmíme dovolit, abychom všichni začali vidět svět a budoucnost černě.

Seznam rubrik